مشکلات محل کار | 7 راهکار برای مشکلات محل کار
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشکلات محل کار هم برای کارمندان و هم صاحبان کسب و کار دغدغه فکری ایجاد می‌کند. مسئولیت پذیری کارمندان، محیط استرس زا، سختی های کار و … نشان از مشکلات محل کار می‌باشد. مدیریت خوب باعث کاهش این مشکلات می‌شود. اما اگر مدیریت اهمیتی به وضعیت شرکت خود ندهد، هرگز آرامش و چالش های کم در شرکت حاکم نخواهد بود. شرکتی که مدیریت خوب دارد، می‌داند که کدام یک از مشکلات باعث برهم ریختگی شرکت می‌شود. و هم چنین برای مشکلات محل کار راهکارهایی ارائه می‌دهد که مناسب همه افراد باشد. برای استفاده از راهکارهای بیشتر حتما از روانشناسان سازمانی کمک بگیرید.

 

منبع: مشکلات محل کار | 7 راهکار برای مشکلات محل کار

مشکلات محل کار

مشکلات محل کار چگونه به وجود می‌آیند؟ اغلب اوقات در محیط کار کارمندان با یکدیگر یا مدیریت درگیر می‌شوند. به طور کل محل کار با مشکلات و چالش های زیادی روبرو است. که در هر مدیریت و شرکت متفاوت از یکدیگر است. یکی از عمده مشکلات افراد در محل کار خرده گیری ها و انتقادهای غیر عادلانه و نامناسب مدیریت است. 

جهت جلوگیری از این چالش ها و مسائلی که تقریبا همه محیط های کاری به دنبال دارند، راه حل هایی وجود دارد. هم چنین افراد در مشکلات محل کار از خودشان 3 نوع عملکرد نشان می‌دهند. که شامل موارد زیر است. 

???? مساله پیش آمده را بر سر افراد دیگران می‌اندازند.

???? برای رفع مسائل به دنبال استراتژی مطلوب هستند. که به راه درست و صحیح می‌انجامد.

???? اضطراب و استرس بر دل آنها هجوم می‌آورد. که حس خوبی ندارند و این مسائل به خودی خود بر طرف می‌شود. 

انواع راه حل برای مشکلات محل کار

مشکلات محل کار به دلایل مختلفی مانند درگیری محل کار، تبعیض بین کارمندان، کمبود انگیزه، اضطراب داشتن، تعادل نامناسب بین کار و زندگی، برنامه ریزی بدون انعطاف، کمبود تجهیزات و … به وجود می‌آید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای حل مشکلات محل کار توضیح داده ایم.

???? برقراری ارتباط با یکدیگر | مشکلات محل کار

یکی از راه های حل مشکلات محل کار، برقراری ارتباط با یکدیگر برای جلوگیری از درگیری ها می‌باشد. گاهی این درگیری ها به قدری آسیب زا می‌باشد که باعث ایجاد خطر خواهد شد. با برقراری ارتباط بسته به ساختار محل کار، می‌توانید با همکاران ارتباط برقرار کنید تا کمتر با مشکلات روبرو شوید. 

???? رفتار سیاستمندانه کارفرما

از دیگر راه حل ها برای مشکلات محل کار، رفتار سیاست مندانه است. زمانی که بین کارمندان تبعیض وجود داشته باشد، باعث ایجاد درگیری های شدید می‌شود. افراد در محیط کار باید احساس ارزشمندی، امنیت و حمایت داشته باشند. اما زمانی که یکی از کارمندان مورد تبعیض قرار بگیرد، احساس ارزشمندی از کار افتاده و حتی کارآیی آن نیز کاهش می‌یابد.

???? ایجاد انگیزه در محیط کار

از دیگر راه حل ها برای کاهش مشکلات محل کار، ایجاد انگیزه است. زمانی که کارمندان هیچ انگیزه ای در محل کار نداشته باشند، بازدهی آنها نیز کاهش می‌یابد. بنابراین برای کاهش این بی انگیزگی، حتما باید با کمک روانشناس برای کارمندان خود انگیزه ایجاد کنند. برای ایجاد انگیزه می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید. 

???? تعیین اهداف

???? استفاده از مشوق ها

????رویدادها

???? فعالیت های تیمی

???? فرصت های پیشرفت شغلی

????طراحی جهت نظام تشویق

???? تنبیه در سازمان ها

???? ارائه بازخوردهای مثبت و منفی

????تنوع در وظایف

???? در نظر گرفتن پاداش

???? کوشش برای کاهش استرس کاری | مشکلات محل کار

برای رفع مشکلات محل کار، باید جهت استرس کاری کوشش کنید. برای کاهش استرس کاری کارمندان حتما باید میزان فعالیت های آنها را کاهش دهید و بار سنگین بر دوش کارمندان نیاندازید. زمانی که حجم کاری کارمندان کاهش می‌یابد، بازدهی کارمندان نیز بیشتر می‌شود. بهتر است از مرخصی ها نیز به کارمندان هدیه دهید. 

???? برقرای تعادل مناسب بین کار و زندگی

از دیگر مشکلات محل کار، عدم تعادل در زندگی و کار می‌باشد. زمانی که شروع به کار می‌کنید، کار و زندگی مشترک با یکدیگر ادغام می‌شود. و همین امر باعث عدم کار و تلاش و در نهایت پیشرفت می‌شود. بنابراین برای اینکه کار و زندگی مشترک تعادل داشته باشند. کارفرمایان نباید بعد از اتمام کار، از کارمندان خود کار بخواهند.

???? رفع کمبودات فناوری و تجهیزات

به جای اینکه مشکلات محل کار را به کارمندان تحمیل کنید، حتما به فکر رفع مشکلات اساسی مانند تجهیزات و تکنولوژی باشید. برای سرمایه گذاری جهت رفع مشکلات تکنولوژی، حتما برنامه ریزی کنید. 

???? برنامه ریزی انعطاف پذیر | مشکلات محل کار

یکی از کارهایی که باعث کاهش و رفع مشکلات محل کار می‌شود، برنامه ریزی انعطاف پذیر می‌باشد. کارمندان را به آزادی عمل تشویق کنید. در این صورت کارمندان نسبت به مسئولیت کاری که دارند، متعهدانه تر عمل می‌کنند. گاه حتی اجازه دوری کاری به کارمندان خود دهید و برای برنامه ریزی؛ برای آنها زمان تعیین کنید.

کلام آخر

همیشه مشکلات محل کار وجود داشته است. گاه کارفرمایان و ریاست یک مجموعه به قدری به این موضوع بی اهمیت است که مشکلات روز به روز بیشتر می‌شود. اما عده دیگری وجود دارند که در صدد بررسی ویژگی های کارمندان و رفع مشکلات همیشه در تلاش هستند. اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که برای رفع مشکلات کارمندان تلاش می‌کنید. حتما از روانشناس در این زمینه کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات محل کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

دلایل مشکلات در محل کار چیست؟ 

کمبود تجهیزات، برنامه ریزی بدون انعطاف، عدم تعادل مناسب کار و زندگی، اضطراب، کمبود انگیزه، تبعیض در محل کار و درگیری در محیط کاری.

انواع راه حل برای مشکلات محل کار شامل چه چیزهایی می‌شود؟

برنامه ریزی انعطاف پذیر، رفع کمبودات فناوری و تجهیزات، برقرای تعادل مناسب بین کار و زندگی، کوشش برای کاهش استرس کاری، ایجاد انگیزه در محیط کار، رفتار سیاست مندانه کارفرما و برقراری ارتباط با یکدیگر.





:: برچسب‌ها: مشکلات محل کار | 7 راهکار برای مشکلات محل کار ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: