غصه خوردن زیاد | آیا غصه خوردن باعث مرگ می شود؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

غصه خوردن زیاد مشکلی را حل نمی‌کند. برای همه ما مواقعی پیش می‌آید که حس می‌کنیم راه نجاتی از اندوه وناراحتی نداریم. شرایط سخت برای همه افراد وجود دارد و فرار کردن، راه حل نیست. اما بسیاری از افراد به جای حل مشکل، فقط غصه خوردن را انتخاب می‌کنند و هیچ تلاشی برای رفع این شرایط ندارند. فراموش نکنید که دوام این احساسات تاثیراتی بر زندگی افراد خواهد داشت. حتی شاید تبدیل به افسردگی شود. ناراحتی در دراز مدت، فرد را فلج کرده و باعث اختلال در زندگی روزمره نیز خواهد شد. بیان کردن این احساسات و درمیان گذاشتن آنها با دیگران نیز تاثیر بسیار زیادی بر روحیه فرد دارد.

چرا همیشه ناراحت

گاهی ناراحتی ما از یک دلیل ساده شروع می‌شود و به موقعیت های دیگر نیز تعمیم پیدا می‌کند. در واقع با گذشت مدتی با نگاه دقیق تر به زندگی خود متوجه می‌شویم که مدت زیادی است که در حال غصه خوردن زیاد هستیم. همین موضوع باعث بروز خلق افسرده و بی ثباتی حالات روحی خواهد شد. در این قسمت برخی دلایل ناراحتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

????مقایسه خود با دیگران

مقایسه زندگی خود با دیگران یکی از دلایل اصلی غصه خوردن زیاد است. این در حالی است که ما از حقیقت زندگی دیگران بی اطلاع هستیم و فقط ظاهر زندگی آنان را می‌بینیم. همه افراد در زندگی خود مشکلاتی دارند ولی آن را از دیگران پنهان می‌کنند. مقایسه خود با دیگران باعث بروز حسادت و عدم اعتماد به نفس نیز خواهد شد.

????تمرکز روی نکات منفی | غصه خوردن زیاد

افرادی که غصه خوردن زیاد را تجربه می‌کنند؛ در هر اتفاقی، فقط نکات منفی را در نظر می‌گیرند. در واقع فقط به نیمه خالی لیوان نگاه می‌کنند. طبیعی است که در شرایط سخت، قادر به تشخیص نکات مثبت یک اتفاق نباشیم. اما هر رویدادی در زندگی دارای دو بعد است. این سوگیری منفی باعث نارضایتی دائمی از زندگی شده و عواقب بدی خواهد داشت. با نگاه واقع بینانه و منطقی به زندگی، از افسردگی و ناامیدی جلوگیری کنید.

????نگرانی و اضطراب مزمن

نگران بودن و اضطراب در مورد همه چیز و در هر شرایطی، باعث ایجاد افکار منفی در ذهن خواهد شد. این دسته از افراد از کاه، کوه می‌سازندو همیشه نگران آینده خود هستند. این افراد به مسائلی فکر می‌کنند که هیچ کنترلی روی آنها ندارند وبا همین کار به سلامت روان خود آسیب می‌زنند. 

????خشم فروخورده از دلایل غصه خوردن زیاد

مدیریت هیجانات و حتی بروز درست و به موقع آنها، تاثیر زیادی بر روی احساسات ما دارندو افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار نیستند یا در روابط خود مدام شکست می‌خورند؛ کنترلی بر روی خشم خود ندارند و آن را به موقع بروز نمی‌دهند. حتی نمی‌دانند که برای هر موضوعی، چقدر باید عصبانی شد و ان را نشان داد. همین موضوع باعث می‌شود آنها همیشه خشم خود را سرکوب کنند و به احساسات طبیعی خود اجازه بروز ندهند. غصه خوردن زیاد در اثر خشم فروخورده ایجاد خواهد شد. 

????مسائل مالی

مسائل مالی نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می‌کنند. شاید برخی معتقد باشند که پول خوشبختی و خوشحالی نمی‌آورد اما با کوچک ترین بدهکاری مالی یا ورشکستگی، متوجه اهمیت این موضوع خواهند شد. تقریبا یکی از دلایل اصلی افراد برای کار کردن، استقلال مالی است و وقتی این امر میسر نمی‌شود؛ افراد سرخورده خواهند شد. غصه خوردن زیاد به دلیل مشکلات مالی میان زوجین، بسیار دیده می‌شود.

????اطرافیان افسرده

اطرافیان می‌توانند باعث غصه خوردن زیاد شما شوند. وقتی دور شما پر از آدم های منفی گرا و افسرده است؛ طبیعی است که روحیه خود را از دست بدهید. به طور کلی شخصیت ما متشکل از 5 نفر از نزدیکمان است. پس اگر این افراد افسرده باشند؛ ما نیز درگیر بیماری های روان خواهیم شد. در مورد خانواده خود، نمی‌توان با آنها قطع ارتباط کرد. پس آنها را برای اصلاح سبک زندگی و کمک گرفتن از یک روانشناس تشویق کنید.

????به اندازه کافی تفریح و استراحت نمی‌کنید

تفریح و استراحت نکردن به اندازه باعث غصه خوردن زیاد در زندگی خواهد شد. این نکته را فراموش نکنید که به همه جنبه های زندگی خود اهمیت دهید. برخی از افراد به قدری خود را در کار غرق می‌کنند که از ضرورت استراحت، غافل می‌شوند. با کوچک ترین چیزها برای خود سرگرمی ایجاد کنید تا مدتی ذهن تان از مشکلات دور شود. همچنین بعد از مدت زمان طولانی کار کردن، به خود استراحت داده و تجدید قوا کنید.

????عدم برقراری رابطه با دیگران | غصه خوردن زیاد

انسان ذاتا، موجودی اجتماعی بوده و به برقراری ارتباط با دیگران نیازمند است.اگر به هر دلیلی از ارتباط گرفتن با دیگران فرار می‌کنید یا علاقه ای به اینکار ندارید؛ بعد از مدتی افسرده خواهید شد. وجود دوستان یا حتی همراه در زندگی، به آن معنا بخشیده و باعث می‌شوند افراد، تصمیمات درست تری در زندگی خود بگیرند. تنها ماندن برای مدت زمان طولانی، غصه خوردن زیاد را موجب می‌شود.

????ناتوانی در تغییر شرایط

ناتوانی در تغییر شرایط و احساس استیصال در افراد یکی از دلایل غصه خوردن زیاد است. اغلب انسانها بیشتر بروی مواردی تمرکز دارند که کنترلی برآنها نداشته و قادر به تغییر نیستند. برای مثال فردی که از رنگ پوست خود ناراضی است؛ هیچ کاری از دست او و یا شخص دیگری در این مورد بر نمی‌آید. اینکه افراد می‌دانند نمی‌توانند شرایط را تغییر دهند برایشان احساس بد ایجاد می‌کند.

عوارض غصه خوردن زیاد

غصه خوردن زیاد، علاوه بر عوارض روانی که برای افراد ایجاد می‌کند؛ مشکلات جسمانی نیز به همراه خواهد داشت. منشا بسیاری از بیماری های جسمانی، روان ناسالم است. ناراحتی و غصه خوردن در مدت زمان طولانی، علاوه بر افسردگی، باعث کمبود عزت نفس، اضطراب و انواع دیگر اختلالات خواهد شد. در واقع ناراحتی برروی سیستم ایمنی نیز تاثیر گذاشته و آن را تضعیف می‌کند. وقتی افسردگی یا اضطراب طولانی مدت می‌شود؛ بدن در معرض بیماری های جسمانی زیادی قرار می‌گیرد.

برای پیشگیری از اثرات غصه خوردن زیاد چه باید کرد؟

تجربه احساس غم و ناراحتی برای انسان ضروری است. در واقع شادی و غم در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند ونمی‌توان همیشه غم را سرکوب کرد. اما نباید اجازه داد احساسات منفی، برای مدت زمان طولانی در زندگی حضور داشته باشند. برای پیشگیری از عوارضی که غصه خوردن زیادبرای افراد ایجاد می‌کنند؛ علاوه بر روش های خودمراقبتی باید از یک درمانگر نیز کمک گرفت. برای دوره ناراحتی، هر فردی روش منحصر بفرد خودش را دارد اما اگر فکر می‌کنید که این روش ها دیگر کارساز نیستند؛ حتما به مشاور مراجعه کنید.

سخن پایانی

قطعا افراد برای غصه خوردن زیاد، دلایل منطقی دارند؛ اما آیا این راه حل موثری برای رویارویی با بحران هاست. فراموش نکنید که دوران سخت در زندگی موقت هستند و مانند هر سختی دیگری، به پایان خواهند رسید. اما با این تفکر احساسات خود را نادیده نگیرید. برای رفع مشکلات خود تلاش کنید همچنان که به خودتان فضا می‌دهید و از دیگران فاصله می‌گیرید. همدلی و همکاری دیگران به شما کمک بزرگی خواهد کرد و از مراجعه به افراد متخصص نیز غافل نشوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه غصه خوردن زیاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

ناراحتی زیاد باعث چه می‌شود؟

طولانی شدن دوره ناراحتی، نه تنها باعث اختلالات روانی مختلف می‌شود؛ بلکه با تضعیف سیستم ایمنی، انسان را در معرض طیف وسیعی از بیماری های جسمانی قرار می‌دهد.

چرا همیشه ناراحتم؟

افراد به دلایل مختلفی مثل مشکلات مالی، اطرافیان افسرده، خشم فروخورده، افسردگی و اضطراب مزمن و… برای مدت زمان طولانی ناراحتی و افسردگی را تجربه می‌کنند.





:: برچسب‌ها: غصه خوردن زیاد | آیا غصه خوردن باعث مرگ می شود؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: