افراد منفی گرا | 4 روش برخورد با افراد منفی گرا
نوشته شده توسط : ذهن نو

افراد منفی گرا به دلیل عدم اعتماد به نفس، بی اعتمادی و اضطراب به این تفکرات دچار می‌شود. برخورد و رابطه با افراد منفی گرا بسیار دشوار است. این افراد با هر نوع رفتار، منطق و برخوردی متفاوت پاسخ می‌دهند. همیشه نظر مخالف جمع دارند و نظر کسی را باور ندارند.

 

یکی از خصوصیات افراد منفی گرا نبود منطق است. این افراد هرگز تفکرات منطقی ندارند و به شدت تاثیر منفی بر اطراف خود می‌گذارند. حتی عده ای از آنها با اذیت و آزار دیگران لذت را تجربه می‌کنند. به طور کلی افراد منفی گرا باعث ایجاد استرس در محیط های مختلف می‌شوند. برای آشنایی با نحوه برخورد و خصوصیات اصلی این افراد تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منبع: افراد منفی گرا | 4 روش برخورد با افراد منفی گرا

افراد منفی گرا

افراد منفی گرا به دلیل عدم اعتماد به نفس، اضطراب فراوان، نگرانی بیش از حد، عدم افکار منفی و … معمولا در جمع ها و دورهمی ها باعث ایجاد استرس و اضطراب می‌شوند. به طور کلی ارتباط و صحبت با افراد منفی گرا بسیار سخت و دشوار است. به دلیل اینکه این افراد هیچ رفتار، حرف و منطقی را قبول ندارند، احتمال زیاد باعث کلافگی شما می‌شوند. 

گذراندن سالها و روزهای زیاد کنار افراد منفی گرا باعث استرس زیاد می‌شود. زمانی که مدت زیادی را با افراد متفاوت بگذرانید، پس از مدتی تاثیرات جدی از آنها خواهید دید. به همین دلیل زندگی شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. جهت جلوگیری از اثرات منفی این افراد، حتما برخورد با آنها را یاد بگیرید. برای آشنایی با نحوه برخورد حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

خصوصیات افراد مفی گرا

افراد منفی گرا همیشه از خود خصوصیاتی نشان می‌دهند. که این خصوصیات به قدری واضح می‌باشد که تمامی اطرافیان به راحتی متوجه خصوصیات منفی فرد می‌شوند. در این بخش مقاله راجع به خصوصیات افراد منفی گرا توضیح داده ایم.

???? برای دیگران تصمیم می‌گیرند

معمولا افراد منفی نگر برای اطرافیان خود تصمیم می‌گیرند. و در تمامی مسائل زندگی دیگران نقشه می‌کشند. به دلیل این تصمیم گیری های نا مرتبط این افراد از زندگی خود غافل می‌شوند.

???? افراد پنهان کار هستند | افراد منفی گرا

پنهان کاری از دیگر خصوصیات افراد منفی نگر می‌باشد. این افراد ترس دارند که اطلاعات زیادی از خود به دیگران ندهند اما در کار همه دخالت می‌کنند. ترس آنها برای اطلاع رسانی این است که یک روزی شاید بر علیه آنها از صحبت های خود استفاده شود. 

???? همیشه در حال نگرانی هستند

یکی از خصوصیات افراد منفی گرا، نگرانی افراطی است. آنها همیشه نگران تمامی مسائل هستند. اضطراب تغذیه، بدن، کار و … باعث منفی نگری و نگرانی بیش از حد آنها می‌شود. حتی آنها با مسائل کوچک و ناچیز نگران می‌شوند. و این نگرانی را به دیگران نیز انتقال می‌دهند.

???? بسیار بدبین هستند | افراد منفی گرا

بدبینی از خصوصیات بارز افراد منفی نگر است. این افراد هیچ چیزی را مثبت نمی‌نگرند و به دلیل همین بدبینی ها زندگی خوبی نخواهند داشت. همیشه این تصور را دارند که همه چیز می‌خواهد به بدترین شکل ممکن پیش برود. 

???? همیشه به دنبال اخبار بد هستند

معمولا افراد منفی نگر در جستوجوی اخبار بد و فاجعه بر انگیز هستند. از پیگیری اخبار مثبت خوششان نمی‌آید و در هر دیدار به اطرافیان نیز اخبار بد را منتقل می‌کنند.

???? انتقاد پذیر نیستند | افراد منفی گرا

افراد منفی نگر به شدت از انتقاد گریزانند. بسیار حساس هستند و اگر از آنها تعریف هم کنید، با نیت بد برداشت می‌کنند. حتی اگر در جمعی خطاب به آنها صحبت نشود، به خودشان می‌گیرند. و بد برداشت می‌کنند.

???? از همه دنیا شکایت دارند

افراد منفی نگر همیشه در حال غر زدن هستند. و احساس می‌کنند که تمام دنیا بر ضد آنها رفتار می‌کنند. بسیار خود را بدشانس می‌دانند. از تربیت خانوادگی و بخت خود نیز ناراضی هستند. دیگران را بیشتر از خود در صورت عدم موفقیت مقصر می‌دانند.

???? از محیط آشنا به دور نمی‌شوند | افراد منفی گرا

افراد منفی گرا نمی‌توانند با ترس، ناراحتی، شکست و چالش ها روبرو شوند. بیرون آمدن از محیط آشنا برای آنها دشوار است و هرگز قادر به کسب تجربه های جدید نیست. این افراد همیشه در یک منطقه در حال زیستن هستند.

???? جملات مثبت را به منفی تبدیل می‌کنند

یکی از خصوصیات افراد منفی گرا، تبدیل جملات مثبت به منفی است. این افراد مهارت خاصی در جمله بندی های منفی دارند. مثلا شاید از رانندگی شما تعریف و تمجید کنند اما در نهایت جمله را منفی به پایان می‌رسانند.

???? انرژی اطرافیان را تخلیه می‌کنند | افراد منفی گرا

همیشه زمانی که افراد منفی گرا در جمعی وجود داشته باشند، جمع بسیار سنگین و کسل کننده خواهد بود. هیچ انرژی مثبتی تولید نمی‌کنند و با بروز افکار منفی انرژی اطرافیان را تخلیه می‌کنند.

???? هرگز برای آینده برنامه ای ندارند

به دلیل اینکه افراد منفی نگر دائما در حال تصمیم گیری برای دیگران هستند و هیچ تلاشی برای خود نمی‌کنند؛ آینده روشنی نیز نخواهند داشت. به قدری در بدبختی های خود غرق شده اند که آینده ای برای خود تصور نمی‌کنند.

???? به مسائل مثبت بی توجه هستند | افراد منفی گرا

افراد منفی گرا معمولا توجهی به رویدادهای مثبت خود ندارند. به سختی هیجانات مثبت، شور، شوق و رضایت را می‌چشند. زیرا دائما درگیر مسائل و رویدادهای بد زندگی هستند.

برخورد با افراد منفی گرا

زندگی و رابطه با افراد منفی گرا بسیار دشوار است. بنابراین کسانی که مدت های طولانی در طول روز و سال به اجبار با این افراد در تعامل هستند، باید راه های برخورد با این افراد را بدانند. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای برخورد با افراد منفی گرا توضیح داده ایم.

???? احساسات خود را شناسایی کنید

زمانی که احساسات خود را شناسایی می‌کنید، راحت تر با افراد منفی گرا روبرو خواهید شد. حفظ فاصله عاطفی یکی از کارهای بسیار مهمی است که باید در مقابل این افراد انجام دهید. اگر شما احساسات خود را بشناسید، در موقعیت هایی که به عاطفه تان لطمه وارد می‌شود؛ راحت تر می‌توانید ایستادگی کنید.

???? حد وحدود خودتان را مشخص کنید

یکی از روش های برخورد با افراد منفی گرا، تعیین حد و مرز است. معمولا این افراد علاقه دارند تا اطرافیان را نیز در افکار منفی خود قاط کنند. اما برای جلوگیری از میزان استرس وارده با حضور این افراد، حتما مرزهایی را با آنها مشخص کنید. هرجایی که آنها بودند قرار نگیرید. و یا اجازه منفی بافی به این افراد ندهید.

???? نگذارید افکار آنها بر روی شما تاثیر بگذارند

از دیگر روش های برخورد با افراد منفی گرا این است که به خودتان اجازه افکار منفی ندهید. به دلیل اینکه نگرش منفی افراد جذب می‌شود؛ نباید احساسات بدی داشته باشید. صحبت با افراد منفی روی شما تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود خودتان را شکست زده بدانید. 

???? به کارهای خود رسیدگی کنید و اهمیتی ندهید

برای جلوگیری از تاثیرات مخرب افراد منفی گرا، به آنها اهمیتی ندهید. زندگی خود را داشته باشید و برای موفقیت تلاش کنید. زمانی که به افکار و رفتار این افراد اهمیتی ندهید، پیشرفت چشمگیری خواهید کرد.

???? از روانشناس کمک بگیرید

معمولا افراد منفی گرا به قدری بر اطرافیان تاثیر می‌گذارند که باعث آسیب به آنها می‌شوند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب های مخرب و جدی باید از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

همانطور که با ویژگی های افراد منفی گرا آشنا شدید، احتما یاد برخی از اطرافیان افتاده اید. به دلیل اینکه ویژگی های افراد منفی گرا باعث آسیب و لطمه به زندگی می‌شود، باید در مقابل آنها برخورد مناسب داشته باشیم. بهترین راهنما در این زمینه روانشناس است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد منفی گرا می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: افراد منفی گرا | 4 روش برخورد با افراد منفی گرا





:: برچسب‌ها: افراد منفی گرا | 4 روش برخورد با افراد منفی گرا ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: