دوستی با همکار | 5 معایب دوستی در محل کار
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوستی با همکار یکی از انواع روابط اجتماعی است. عده ای از افراد به دلیل اینکه با همکاران خود همسن هستند به راحتی با آنها دوست می‌شوند. یا به دلیل ویژگی شخصیتی شان می‌توانند با همه افراد دوست شوند. اما عده دیگری از افراد توان برقراری رابطه با دیگران را ندارند. بیشتر تنهایی را ترجیح می‌دهند. و فقط برای فعالیت های کاری با همکاران خود ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین نظرات اشخاص در این مورد متفاوت است. و بیشتر به ویژگی های شخصیتی آنها باز می‌گردد. در این مقاله به طور کلی راجع به معایب و مزایای این مساله صحبت کرده ایم.

منبع: دوستی با همکار | 5 معایب دوستی در محل کار

دوستی با همکار چیست؟

دوستی با همکار شاید برای کارفرمایان جالب نباشد. اما دلایل متفاوتی نیز وجود دارد که باعث ارتباط با همکار می‌شود. همسن بودن، ارتباط مداوم، هم اتاق بودن و … باعث دوستی و ارتباط بیشتر می‌شود. که کار را برای کارمندان سرگرم کننده می‌کند. اما این ارتباط اجتماعی نیز مانند تمامی روابط همراه با مزایا و معایب بسیار است.

مشکلات زیادی نیز در دوستی با همکار وجود دارد. که معمولا بین مدیران و کارفرمایان اتفاق می‌افتد. حتی در مواقعی این دوستی ها باعث زیرآب زنی و حسادت می‌شود. برای ارتباط مناسب و چهارچوب دادن به این روابط، حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

دوستی با همکار همیشه همراه با معیب و مزایا است. به همین دلیل همیشه حد وسط یک رابطه اجتماعی مانند ارتباط با همکار را خوب می‌دانند. برای اینکه رابطه خوبی با همکاران خود داشته باشید، باید حریم خصوصی خود را حفظ کنید و دوستی های خود را به بیرون از محل کار انتقال دهید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

معایب ارتباط با همکار

دوستی با همکار همیشه مزایا و خوبی ندارد. معایب بسیاری نیز به دنبال دارد که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمی شدن با همکار کلیک کنید.

???? رقابت ناسالم

دوستی با همکار معایبی مانند رقابت ناسالم دارد. ممکن است به دلیل کیفیت کاری بالای همکار، او در زمینه کاری به مقام بالاتری دست یابد. در واقع تا حدی باعث رقابت ناسالم و حسادت می‌شود. که همین موضوع باعث بروز رابطه دوستی ناسالم خواهد شد. زمانی که همکاران از سمت و اطلاعات کاری یکدیگر مطلع باشند، به صورت ناخودآگاه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

???? بروز اختلال | ارتباط با همکار

یکی از معایب دوستی با همکار، بروز اختلال است. ارتباط با همکار خوب است. اما زمانی که این دوستی باعث بروز اختلال در کار نشود. گاه صحبت مداوم با همکار باعث آسیب به کار و بی نظمی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همکار کلیک کنید.

???? حواس پرتی

یکی از مشکلات و معایب دوستی با همکار، حواس پرتی است. حواس پرتی به منظور کاهش تولید و انجام کارها به دلیل ارتباط بیشتر با دوست و همکار. زیرا ارتباط زیاد در محیط کار، کیفیت را کاهش می‌دهد. مکالمه های پی در پی با همکاران، صحبت های مداول با کارمندان و و … همگی باعث بروز حواس پرتی و کاهش کیفیت کار می‌شود.

???? عدم حریم خصوصی

از دیگر معایب دوستی با همکار، عدم وجود حریم خصوصی است. در این شرایط ارتباط با همکار باعث بروز مشکلات زیاد در زمینه زندگی خصوصی است. برای حفظ حریم خصوصی نباید مسائل زندگی را در محیط کاری فاش کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حد ومرز در رابطه کلیک کنید.

???? حرفه ای گری | دوستی با همکار

از جمله معایب دوستی با همکار، حرفه ای گری است. دوستی های محل کار به کاهش محدودیت ها دچار می‌شود. که به بروز تعاملات غیر حرفه ای منجر می‌شود. اما در برخی از صنایع، حرفه ای بودن برای همکاران بسیار ضروری است.

مزایای دوستی با همکار

بیشتر مسئولین و کارفرمایان از ارتباط با کارمندان خود خوششان می‌آید. که این موضوع را نشان از همکاری می‌دانند. دوستی با همکار همراه با مزایایی است که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? کار گروهی | دوستی با همکار

کار گروهی خوب همیشه باعث حال خوب می‌شود. زمانی که دوستی با همکار وجود داشته باشد، کار گروهی بیشتری شکل می‌گیرد. همکاران باهم کمک می‌کنند و کار تیمی باعث بهبود کیفیت کار می‌شود.

???? کاهش استرس

یکی از ضرورت های کسب موفقیت، کاهش استرس است. استرس باعث کاهش کیفیت کار می‌شود. اما زمانی که با همکاران خود دوست باشید، استرس کاهش می‌یابد و سلامت روحی و روانی شما نیز تضمین می‌شود. بنابراین دوستی با همکار باعث کاهش استرس می‌شود.

???? اعتماد به نفس | دوستی با همکار

دوستی با همکار اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. زمانی که روابط اجتماعی گسترده تری داشته باشید، حتما اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهید داشت. در واقع گسترش روابط اجتماعی مخصوصا در محل کار باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

???? کار با کیفیت

دوستی با همکار باعث اعتماد بیشتر، ارتباط بهتر، همکاری بیشتر و ارتباط بهتر می‌شود. هر کدام از این مزایا باعث بهبود کیفیت کار می‌شود. تا به شیوه منظم تری به کار بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیرآب زنی در محیط کار کلیک کنید.

???? رضایت بیشتر | دوستی با همکار

یکی از مزایای دوستی با همکار، رضایت بیشتر است. زمانی که با همکاران خود دوست باشید، از کار و فضای محیط کار بیشتر خوشتان می‌آید. وظایفتان خود را بهتر عمل می‌کنید و نسبت به حضور در محل کار علاقه بیشتری از خود نشان می‌دهید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد، دوستی با همکار همراه با معایب و مزایای فراوان است. در جامعه امروزی افراد هویت خود را از شغلشان کسب می‌کنند. برای ارتباط با همکار حتما باید حواس خود را جمع کنید. در محیط کار بهتر عمل کنید و بیرون از محل کار به دوستی بپردازید. تا به کار شما لطمه وارد نشود.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستی با همکار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مزایای دوستی با همکار شامل چه چیزهایی می‌شود؟

از مزایای ارتباط با همکار می‌توان به کار گروهی، کاهش استرس، اعتماد به نفس، کار با کیفیت و رضایت بیشتر اشاره کرد.

معیاب دوستی با همکار شامل چه چیزهایی می‌شود؟

از معایب ارتباط با همکار می‌توان به رقابت ناسالم، بروز اختلال، حواس پرتی، عدم حریم خصوصی و حرفه ای گری اشاره کرد.

منبع: دوستی با همکار | 5 معایب دوستی در محل کار





:: برچسب‌ها: دوستی با همکار | 5 معایب دوستی در محل کار ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: