تشویق کارکنان | 3 ابزار و روش تشویق کارمندان
نوشته شده توسط : ذهن نو

تشویق کارکنان امروزه به عنوان روشی انگیزشی برای افزایش کارایی کارمندان استفاده می‌شود. شناخت ابزارها و روش‌های تشویق کارکنان برای تمام مدیران شرکت های کوچک و بزرگ پراهمیت است. انگیزه رشد، حقوق و مزایا، پاداش خوب و … برای هر فرد جویای شغل، حائز اهمیت و مهم می‌باشد. امروزه نیز ابزارهای زیادی وجود دارد که شیوه های تشویق کارمندان را متفاوت کرده است. در هر سازمان بر اساس بودجه و شرایط کارکنان این تشویق ها متفاوت از هم می‌شود. پاداش، قدردانی، مزایای مادی و غیرمادی همگی در دسته تشویق کارکنان قرار می‌گیرد. که در این مقاله تمامی روش های تشویق کارکنان را توضیح داده ایم.

منبع: تشویق کارکنان | 3 ابزار و روش تشویق کارمندان

 

تشویق کارکنان

برای تشویق کارکنان ابزارهای متفاوتی وجود دارد. این ابزار های در زمینه های مادی، غیر مادی، مزایا، تفریح و … در نظر گرفته می‌شود. که اگر کارمندی به خوبی کار خود را انجام داده باشد، این مزایا برای او در نظر گرفته می‌شود. الزامی است که تمامی مدیران از ابزارها و روش های تشویق کارمندان مطلع باشند. تا کارمندانی سرزنده و با انگیزه بالا داشته باشند. که این انگیز و اشتیاق باعث تلاش بیشتر در جهت کسب هدف سازمان است. قدردانی ساده نیز به عنوان تشویق کارکنان در نظر گرفته شده است. که در این مقاله سعی در توضیح تمامی موارد و شناخت ابزارهای تشویق کارمندان کرده ایم.

دلیل اهمیت تشویق کارمندان

بر اساس نظر کارشناسان، تمامی مدیران در کنار جمع آوری تیم خود؛ باید روش ها و ابزارهای تشویق کارکنان را آموزش ببینند. اگر بخواهیم از دلیل اهمیت تشویق کارمندان حرف بزنیم، عدم ترک کارمندان از مهم ترین دلایل می‌باشد. هیچ مدیری علاقه ندارد که پس از آموزش و صرف انرژی، نیروی خود را از دست بدهد. حتی باعث بی انگیزگی دیگر کارمندان می‌شود. و همکاران نیز یاد می‌گیرند که محل کار را ترک کنند. بنابراین برای جلوگیری از ترک کارمندان، تشویق کارمندان را فراموش نکنید. در این بخش مقاله از اهمیت و مزایای تشویق کارکنان صحبت کرده ایم.

???? ایجاد اشتیاق سازمانی

???? ترغیب کارکنان برای انجام صحیح کارها، جهت کسب تشویق و پاداش

????ایجاد تمایل برای ادامه کار صحیح

???? احترام کارکنان به مدیر

???? ایجاد اشتیاق سازمانی

????دریافت ارزش و احترام از مدیریت

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

ابزار و روشهای تشویق کارمندان

ابزارها و روش های زیادی برای تشویق کارکنان وجود دارد. که در این بخش مقاله به مهم ترین و البته بیشترین نوع تشویق کارکنان اشاره کرده ایم.

✨ آموزش | تشویق کارکنان

یکی از اصلی ترین نیازهای انسان، آموزش است. همه انسان ها روند صعودی در زندگی طی می‌کنند. حتی اگر در روز ثابت بودید و هیچ کار خاصی انجام نداده اید، در حال پیشرفت بوده اید. اما اگر این روند دائمی بوده و درجا می‌زنید، در حال طی کردن روند نزولی هستید. به همین دلیل آموزش مهم ترین روش برای تشویق کارکنان در جهت پیشرفت است. آموزش همیشه باعث پیشرفت افراد و کارکنان می‌شود. زیرا در این شرایط افراد حس ارزشمندی و کارایی را تجربه خواهند کرد. که نوعی تشویق است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همکار کلیک کنید.

✨ مزایای بیشتر | تشویق کارکنان

بخشی از دسته بندی های تشویق کارکنان، مزایای بیشتر است. سرویس رفت و برگشت، ناهار، بیمه و … بخشی از مزایای شرکت ها و سازمان ها جهت تشویق کارکنان هستند. از دیگر مزایای بیشتر جهت تشویق موارد زیر است.

???? برنامه های سلامت با بن تخفیف

???? تامین میان وعده های گرم و سرد برای کارکنان

????اتاق سرگرمی برای ساعت های استراحت در محیط کار

???? بیمه درمانی

???? مرخصی های تشویقی همراه با حقوق

????برنامه ریزی برای بازنشستگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات محل کار کلیک کنید.

✨ قدردانی | تشویق کارکنان

یکی از روش ها و ابزارهای تشویق کارکنان، قدردانی است. مدیران با توجه به شرایط سازمان، علاقه، نیاز کارمندان و … می‌توانند از سیستم قدردانی استفاده کنند. مثلا یکی از کارمندان با لوح قدردانی تشویق می‌شود، اما یکی دیگر با قدردانی به صورت مرخصی خوشحال می‌شود. بنابراین باید روش های قدردانی از کارمندان را با توجه به نیازهای آنها برنامه ریزی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبعیض در محیط کار کلیک کنید.

بهترین زمان برای تشویق کارکنان

حال که با روش ها و ابزارهای تشویق کارکنان آشنا شده اید. می‌دانید که باید بر اساس نیازها و شناختی که به کارمند خود دارید، برای او تشویق در نظر بگیرید. اما به یاد داشته باشید که موقعیت و زمان استفاده از این ابزارها، از اهمیت بالایی برخوردار است. ارائه پاداش در زمان مناسب باعث تشویق بیشتر و ایجاد انگیزه بالاتر می‌شود. در کنار این موضوع، کارمندان دیگر نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در واقع تلاش می‌کنند تا مانند همکار خود مورد تشویق قرار بگیرند.

بهترین زمان برای تشویق کارکنان، در میان همکاران است. تا حد امکان فاصله بین کار صحیح کارمند و تشویق را کم کنید. البته که برخی از مدیران برای نظم بیشتر یک روز خاصی را برای تشویق کارکنان در نظر می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی سازمانی کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله تمامی ابزارهای تشویق کارکنان را ذکر کرده ایم. ابزارهای تشویقی زیادی برای بهبود و افزایش کارایی کارمندان وجود دارد که در مقاله توضیح داده ایم. تمامی مدیران باید بر اساس ویژگی ها و نیازهای کارمندان شرایط تشویق را فراهم کنند. و حتما در صورتی این تشویق ها ادامه داشته باشد که دیگر همکاران ترغیب شوند. برای آشنایی با روش های دیگر حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشویق کارکنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

مزایای تشویق کارکنان در چیست؟

برنامه های سلامت با بن تخفیف، تامین میان وعده های گرم و سرد برای کارکنان، اتاق سرگرمی برای ساعت های استراحت در محیط کار، بیمه درمانی، مرخصی های تشویقی همراه با حقوق و برنامه ریزی برای بازشستگی.

ابزارهای تشویق کارکنان شامل چه چیزهایی است؟

قدردانی، آموزش و مزایای بیشتر

زمان مناسب برای تشویق کارمندان چه موقعی است؟

زمانی که در کارمند در حضور همکاران است و فاصله زیادی از کار مفید با تشویق نگذشته باشد.

منبع: تشویق کارکنان | 3 ابزار و روش تشویق کارمندان





:: برچسب‌ها: تشویق کارکنان | 3 ابزار و روش تشویق کارمندان ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: