بی دی اس ام (رابطه خشن)
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی دی اس ام یا رابطه خشن، یکی از انواع رابطه جنسی است که در آن از روش های غیرمعمول استفاده می‌شود. به طور کلی فانتزی های جنسی نقش مهمی در رابطه جنسی افراد بازی می‌کند. اما گاهی زوجین این فانتزی های را اجرا کرده و از آنها تاثیر می‌گیرند. فراموش نکنید که انجام فانتزی ها و رفتارهای جنسی نیاز به اصول و قوانینی دارد که اگر رعایت نشود؛ رابطه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در روابط بی دی اس ام گاهی رفتارهای افراطی و خشنی انجام می‌شوند که اگر دو طرف به طور کامل از آنها رضایت نداشته باشند؛ موجب آسیب های جسمی و حتی روانی خواهد شد. در واقع این نوع از رابطه کاملا براساس قوانین پیش می‌رود. 

منبع: بی دی اس ام (رابطه خشن)

بی دی اس ام یا رابطه خشن

همیشه هم رابطه بی دی اس ام (رابطه خشن) منجر به رفتارهای خشن نمی‌شود. در واقع افرادی که به این روش علاقه دارند؛ آنرا یک بازی هوشمندانه می‌دانند که از همه حواس بهره می‌گیرد. در رابطه بی دی اس ام از ابزارهای زیادی استفاده می‌شود. معمولا تمایل به انجام این رفتارها در رابطه جنسی، میان مردان بیشتر است. نمی‌توان گفت رابطه جنسی خشن، یک اختلال جنسی یا روانی محسوب می‌شود. در واقع این موضوع کاملا به تمایل زوجین بستگی دارد.

معنای لغوی بی دی اس ام

همانطور که مشخص است بی دی اس ام، در واقع مخفف کلمات دیگری است که در این قسمت به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

B یا bondage به معنای بردگی: که در واقع در رابطه به شکل بستن دست و پای شریک جنسی در حین رابطه جنسی است. 

D یا discipline به معنی نظم: نظم در روابط بی دی اس ام به معنای پایبندی به قوانین تعیین شده برای افراد است.

sadism یا همان سادیسم: به معنی دیگر آزاری است که یک اختلال شخصیتی محسوب می‌شود. در واقع آسیب رساندن به شریک جنسی در روابط بی دی اس ام، نوعی لذت محسوب می‌شود.

masochism یا مازوخیسم: به معنی خودآزاری است. مازوخیسم دقیقا برعکس سادیسم است و فرد از اینکه مورد آزار و آسیب قرار بگیرد لذت می‌برد.

البته این موارد همیشه صدق نخواهد کرد. برای مثال شاید افراد در رابطه خشن خود مبتلا به سادیسم و مازوخیسم نباشند یا قوانین مشخصی وضع نکنند. به همین دلیل نمی‌توان گفت این موارد در همه روابط وجود دارند و رعایت می‌شوند.

مراحل رابطه بی دی اس ام یا رابطه خشن

برای کسانی که این فانتزی را در ذهن خود دارند؛ در ابتدا باید در این مورده با شریک خود صحبت کنند و نظر او را نیز بپرسند. در صورت موافقت او، قدم بعدی تعیین قوانین و یا کلمه امن است. کلمه امن، عبارت یا کلمه ای است که افراد باید در حین رابطه، زمانی که حس می‌کنند؛ دیگر قادر به ادامه رابطه به هر دلیلی نیستند؛ برزبان آورند. همسر نیز موظف است بدون هیچ تعللی، رابطه خشن را متوقف کند.

قوانین نیز برای جلوگیری از آسیب های احتمالی قبل از رابطه وضع می‌شوند. برای مثال شخصی بیان می‌کند که علاقه ای به شنیدن توهین در طول رابطه را ندارد. افراد باید به قوانین یکدیگر احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند. این نوع رابطه شاید با حضور دیگران نیز انجام شود.

معمولا در کسانی که از این نوع رابطه استفاده می‌کنند؛ برخی رفتارها مشترک هستند. دخول سریع بدون پیش نوازی، بستن چشم ها دست و پا، توهین کلامی، خشونت فیزیکی، کشیدن مو و… از رفتارهای رایج در روابط بی دی اس ام بوده و استفاده از ابزار های جنسی نیز بسیار مشاهده می‌شود.

علت علاقه افراد به رابطه بی دی اس ام چیست؟

تقریبا علت دقیقی برای این موضوع وجود ندارد. افراد فقط به آن به چشم یک فانتزی جنسی می‌نگرندکه برای امتحان آن کنجکاو هستند. اما برای برخی این روش تنها روش رسیدن به ارگاسم و برانگیختگی جنسی است. درواقع این افراد از یک رابطه جنسی معمولی لذت نمی‌برند و ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. اما به طور کلی برخی از دلایل افراد برای علاقه به رابطه بی دی اس ام شامل موارد زیر می‌شود.

????تجربه تجاوز در گذشته

تحقیقات حاکی از آنند که افرادی که در دوران کودکی خود مورد تجاوز قرار گرفته اند؛ بیشتر احتمال دارد که در آینده به روابط بی دی اس ام روی آورند. معمولا به خاطر حس انتقام گیری یا تجربه روابط خشن در زندگی خود رابطه خشن را انتخاب می‌کنند. طبق نظریه فروید خیانت بر ناخودآگاه این افراد تاثیرگذاشته و آن را با روش های مختلفی فرافکنی می‌کنند. 

????ارضای حس کنجکاوی

برخی از افراد اطلاعات دقیقی از این نوع روابط و تاثیرات آن نداشته و صرفا به خاطر ارضای حس کنجکاوی خود بی دی اس ام را امتحان می‌کنند. اما فراموش نکنید که اگر این نوع روابط بدون رعایت اصول و قوانین آن انجام شود؛ عوارض بدی بر رابطه خواهد داشت. معمولا افراد این رابطه در والدین خود مشاهده کرده اند یا با فیلم های پورن، حس کنجکاوی آنها را برانگیخته شده است. در بیشتر این موارد این فانتزی، برای آنها موقت خواهد بود و بعد از مدتی آن را فراموش می‌کنند. 

????تخلیه خشم

عده ای به دلیل اینکه مهارت تخلیه یا کنترل خشم خود را ندارند؛ روش های دیگری را برای بیان احساسات خود، جایگزین می‌کنند. در این نوع رابطه به دلیل اینکه از روش های خشونت آمیزی استفاده می‌شود؛ افرادی تحریک پذیر هستند به آن علاقه مند شده و آن را ابزاری برای تخلیه خشم خود می‌دانند. همچنین قدرت نمایی نیز دلیل دیگری است که افراد را برای رابطه خشن، تحریک می‌کند. توصیه می‌شود افراد در چنین شرایطی از مشاور برای کنترل پرخاشگری خود کمک بگیرند. 

معایب و مزایای بی دی اس ام

معمولا تصورات اشتباهی در مورد بی دی اس ام وجود دارد که همین موارد افراد را از آن می‌ترساند و یا به آن علاقمند می‌کند. اما باید از معایب و مزایای آن در کنارهم مطلع بود و قبل از انجام در مورد آنها تحقیق کرد.

????مزایای بی دی اس ام

یک مطالعه معتبر نشان می‌دهد افرادی که عضوجامعه بی دی اس ام هستند یا به آن علاقه دارند؛ بیشتر برونگرا هستند. آنها از نه شنیدن و رد شدن نمی‌ترستند و اضطراب عملکرد آنها حین رابطه پایین تر است. معمولا نسبت به قضاوت های دیگران کمتر حساس هستند و حس همدلی و وظیفه شناسی بیشتری با همسر خود دارند.

????معایب بی دی اس ام

معایب بی دی اس ام ( رابطه خشن ) معمولا مربوط به عوارض جسمانی آن است. اما از تاثیرات روانی آن نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد. برخی از این معایب شامل احساس تحقیر و سرخوردگی، جراحت های بدنی، عفونت های واژن یا آلت تناسلی، تجاوز جنسی، کاهش اعتماد به نفس، احساس گناه و… می‌شود.

نکاتی در مورد بی دی اس ام

????معمولا افرادی که رابطه خشن را امتحان کرده اند؛ رضایت زناشویی و جنسی بیشتری را گزارش می‌کنند.

????افراد جامعه بی دی اس ام، لزوما مبتلا به اعتیاد جنسی یا اختلالات روانی نیستند.

????در روابط بی دی اس ام، فقط آقایون لذت نمی‌برند بلکه رضایت دو طرف مهم است.

????رابطه مشابه ارباب و بردگی در طول روز ادامه نمی‌یابد و فقط محدود به رابطه جنسی است.

????این افراد تا زمانیکه به خود یا دیگران آسیب نزنند؛ نیاز به درمان ندارند.

سخن پایانی

رابطه جنسی ابعاد و شیوه های گوناگونی دارد. برخی افراد تصور می‌کنند استفاده از هرگونه فانتزی با ابزاری خاص در رابطه به معنای بی دی اس ام است. اما این باوری اشتباه است و افراد قبل از مطرح کردن این موضوع با شریک خود باید به خوبی در این مورد تحقیق کنند. همچنین نباید همسر را مجبور به انجام رابطه خشن کرد. توافق در این رابطه شرط اصلی است. بهتر است در این مورد حتما از یک سکستراپیست کمک بگیرید و با همسر خود نیز همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی دی اس ام ( رابطه خشن ) می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علل علاقه همسر به رابطه بی دی اس ام چیست؟

هنوز علت دقیقی برای بروز بی دی اس ام وجود ندارد. اما به طور کلی افراد به دلیل ارضای حس کنجکاوی، تخلیه خشم، تجربه تجاوز در گذشته  و یا تحت تاثیر والدین یا فیلم های پورن به بی دی اس ام علاقه مند می‌شوند.





:: برچسب‌ها: بی دی اس ام (رابطه خشن) ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: