اشتباه در محل کار | 11 کاری که باید برای جبران انجام دهید
نوشته شده توسط : ذهن نو

اشتباه در محل کار برای هر کسی رخ می‌دهد. در این شرایط همه احساس بدی را تجربه می‌کنند و در حضور همکاران احساس طرد شدگی دارند. اما نباید اشتباه را جدی بگیرید. به جای تکرار اشتباه و شرمندگی، باید جهت رفع اشتباه تلاش کنیم. واقعیت را بپذیرید و به این موضوع فکر کنید آنچه که نباید رخ داده، اما می‌توانید اوضاع را تغییر دهید. بنابراین آرامش خود را باز یابید و به دنبال راهی برای بهبود اوضاع باشید. اما اگر بارها این اشتباهات برای تان تکرار می‌شود، حتما باید از متخصص روانشناس کمک بگیرید.

منبع: اشتباه در محل کار | 11 کاری که باید برای جبران انجام دهید

اشتباه در محل کار چیست؟

همه افراد در برهه هایی از زندگی دچار اشتباهات مختلفی می‌شوند. اشتباه در محل کار نیز یکی از مشکلاتی است که تقریبا برای همه افراد رخ داده است. در بسیاری از موارد می‌توانید این اشتباهات را جبران کنید. حتی زمانی که این اشتباهات برای شما گران تمام شود، تاثیرات زیادی در روند کاری شما می‌گذارد. مثلا ممکن است با یک اشتباه مشتریان زیادی را از دست بدهید. اما باید روش هایی را برای جبران در نظر بگیرید. در این مقاله روش هایی را برای جبران اشتباه در محل کار توضیح داده ایم که بسیار برای افراد شاغل مفید است.

بعد از اشتباه در محل کار چیکار کنیم؟

همیشه پس از اشتباه در محل کار راهکارهایی وجود دارد. که در این بخش مقاله راجع به نحوه برخورد با اشتباه در محل کار توضیح داده ایم.

???? اشتباه خود را بپذیرید | اشتباه در محل کار

اولین کاری که پس از اشتباه در محل کار باید انجام دهید، پذیرش اشتباه است. زمانی که اشتباه خود را بپذیرید، به این موضوع پی خواهید برد که به دنبال راهکار باشید. اشتباه خود را جدی بگیرید و به صورت منطقی فکر کنید. تا دوباره این اشتباه را تکرار نکنید.

???? برنامه اصلاح اشتباه را به رئیس گزارش دهید

حتما پس از اشتباه در محل کار، برنامه اصلاح اشتباه را به رئیس گزارش دهید. تا او متوجه شود که برای این اشتباه به دنبال راه چاره هستید. بهتر است راهکاری که در ذهن دارید را با رئیس خود در میان بگذارید. با این کار نشان خواهید داد که مشکل پیش آمده قابل حل است.

???? علت اشتباه در محل کار را بررسی کنید

پس از اینکه اشتباه در محل کار را با آرامش پشت سر گذاشتید. در جست و جوی دلیل باشید. که علت این رفتار چیست و چرا این اشتباه را انجام دادید. اگر علت اشتباه خود را بررسی کنید، از تکرار دوباره اشتباه جلوگیری خواهید کرد.

???? برای جلب دوباره اعتماد دیگر تلاش کنید

پس از اشتباه در محل کار باید به سوی جلب اعتماد دوباره باشید. با بهبود عملکرد خود؛ به رئیس و دیگر همکاران نشان دهید که این اشتباه را دوباره تکرار نخواهید کرد و برای رفع این مشکل تلاش خواهید کرد. 

???? به دیگران اتهام نزنید | اشتباه در محل کار

زمانی که در کار گروهی اشتباه کرده باشید، نباید اشتباه خود را گردن دیگران بگذارید. نباید به دیگران اتهام بزنید و آنها را مقصر کنید. باید به اندازه کافی حواس خود را در کار گروهی جمع کنید که مبادا اشتباه داشته باشید. بنابراین اشتباه خود را بپذیرید و دیگران را مقصر ندانید.

???? در رابطه با اشتباه خود با دیگران صحبت نکنید

زمانی که اشتباه در محل کار را پذیرفته اید، و تصمیم به جبران آن گرفته اید، نباید با دیگر همکاران راجع به اشتباهات خود صحبت کنید. با این کار نقطه ضعف به همکاران خواهید داد. به همین دلیل هرگز نباید راجع به اشتباهات خود در محل کار با دیگر همکاران صحبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبعیض در محیط کار کلیک کنید.

???? معذرت خواهی کنید اما خود را مورد تحقیر قرار ندهید | اشتباه در محل کار

برای جبران و اصلاح اشتباه در محل کار، حتما باید معذرت خواهی کنید. باید اشتباه خود را بپذیرید و از صاحبین کار خود عذر خواهی کنید. اما اگر بیش از حد توجه دیگران را به اشتباه خود جلب کنید؛ اشتباه شما در ذهن همکاران ماندگار خواهد شد. به همین دلیل هرگز خود را تحقیر نکنید. با اعتماد به نفس به دیگران بفهمانید که اشتباه خود را پذیرفته اید و برای جبران آن هرکاری که لازم است را انجام خواهید داد.

⚪ خسارت و اشتباهات خود را ارزیابی کنید

حسی که بعد از اشتباه در محل کار به وجود می‌آید، بدترین حس است. زیرا این اشتباه در تنهایی رخ نداده است، در حضور همکاران و رئیس اتفاق افتاده است. بهترین کار این است که آرامش خود را حفظ کنید و در صدد بررسی موضوع بشتابید. گاهی حس بدی که دریافت کرده اید باعث جلوگیری از دقت و ارزیابی می‌شود. به همین دلیل باید صبور باشید و شرایط را با آرامش ارزیابی کنید.

???? با افراد با تجربه صحبت کنید

پس از اینکه اشتباه در محل کار رخ داده است، باید آرامش خود را حفظ کنید. با صبوری شرایط را بررسی کنید و بسیار سریع موضوع را با فرد با تجربه در میان بگذارید. باید همه افرادی که این اشتباه باعث آسیب به آنها می‌شود را در جریان بگذارید. و با کمک تجربه های آنها در جهت رفع مشکل تلاش کنید. 

???? ذکر کنید که دیگر این اشتباه را تکرار نخواهید کرد | اشتباه در محل کار

پس از اشتباه در محل کار، زمانی که در تلاش برای اصلاح اشتباه هستید، باید به صاحبین کار اطمینان دهید که دیگر اشتباه را تکرار نخواهید کرد. و از این اشتباه به منظور تجربه استفاده خواهید کرد. به رئیس خود اطمینان دهید که حتما برای حل مشکل تلاش خواهید کرد.

???? از روانشناس شغلی کمک بگیرید

کمک از روانشناس شغلی جهت اصلاح و جبران اشتباه در محل کار بسیار کارآمد است. روانشناسان متخصص در این زمینه به شما کمک خواهند کرد که چگونه اشتباه خود را رفع کنید و روش های جلب اعتماد دوباره را آموزش ببینید. 

کلام آخر

همه افراد در زندگی با اشتباهات زیادی روبرو می‌شوند. اما در برخی شرایط اشتباه در محل کار باعث طرد شدگی و اضطراب می‌شود. حسی که در شرایط کاری در زمان اشتباه رخ می‌دهد بدترین حس است. به همین دلیل همیشه اشتباه باعث نگرانی می‌شود. به همین دلیل برای اصلاح و جلوگیری از اشتباه در محل کار بهتر است که از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباه در محل کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اشتباه در محل کار | 11 کاری که باید برای جبران انجام دهید





:: برچسب‌ها: اشتباه در محل کار | 11 کاری که باید برای جبران انجام دهید ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: