سوء تفاهم در رابطه | 8 روش رفع سوء تفاهم در رابطه
نوشته شده توسط : ذهن نو

سوء تفاهم در رابطه زمانی رخ می‌دهد که همسر و شریک عاطفی متوجه منظور اصلی ما نشود. یا به شیوه‌ای نامناسب گفته ها و رفتار ما را برداشت بکند. معمولا این سوء تفاهم ها ریشه در نبود شناخت کافی و بی اعتمادی دارد. در هر رابطه ای وقتی طرفین از نیت های یکدیگر اطلاع دارند و به یکدیگر اعتماد دارند، آن وقت احتمال بروز سوء تفاهم ها کاهش می‌یابد.

 

اما گاه برخی افراد دائم دچار سوء تفاهم در رابطه شان می‌شوند. و یا شاید خودتان با چنین افرادی در ارتباط باشید. هر چه این رابطه نزدیک تر باشد، احتمال آسیب نیز بیشتر می‌شود. بنابراین شما باید در این خصوص اقداماتی صورت دهید. متخصصین روانشناسی کمک های لازم را به شما خواهند کرد.

منبع: سوء تفاهم در رابطه | 8 روش رفع سوء تفاهم در رابطه

سوء تفاهم در رابطه چیست؟

سوء تفاهم در رابطه بسیار ساده و راحت رخ می‌دهد. گاه بدون آن که بدانید تنها از شریک احساسی خود ناراحت و دلخور می‌شوید. سوء تفاهم در رابطه منجر به اختلافات بزرگی می‌شود. این مساله کم و بیش برای همه ما رخ داده است. تمامی سوء تفاهمات باعث رنجش و در نهایت سردی و قطع ارتباط می‌شود. برای جلوگیری از بروز سوءتفاهم یا از بین بردن آن ها باید راهکارهای به خصوصی را به کار بگیرید. پس در ادامه ابتدا دلایل و سپس راه های رفع سوء تفاهم در رابطه را توضیح داده‌ایم. 

دلایل سوء تفاهم در رابطه

سو تفاهم در رابطه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. اما مهم ترین دلایلی که باعث بروز این سوء تفاهم ها در رابطه می‌شود را در این بخش مقاله توضیح داده ایم. اگر این دلایل را در روابط خود نیافتید، حتما موضوع را با متخصصین روانشناسی در میان بگذارید.

???? سوگیری های شناختی | سوء تفاهم در رابطه

خطاهای شناختی یکی از مهم ترین دلایل ایجاد سوء تفاهم در رابطه است. خطاهای شناختی و سوگیری شناختی مانند: تفکر دو قطبی، شخصی سازی و … باعث تغییر چهارچوب ذهنی می‌شود.

???? نشنیدن حرف های شریک احساسی

زمانی که حرف های شریک احساسی را نمی‌شنوید، دچار سوء تفاهم در رابطه خواهید شد. زمانی که وقت خود را صرف گوش دادن به حرف های شریک عاطفی نمی‌کنیم؛ همیشه به برداشت های اشتباه دچار خواهیم شد. 

???? حس بد نسبت به دیگران | سوءتفاهم در رابطه

حس بد نسبت به دیگران باعث ایجاد سوء تفاهم در رابطه می‌شود. گاه از کسی حس خوب دریافت نمی‌کنیم و از رفتارهای او همیشه برداشت های بد دارید. در رابطه نیز اگر از شریک احساسی، حس خوبی دریافت نکنیم؛ دچار سوء تفاهم می‌شویم. 

???? مخفی کاری

یکی از دلایل بروز سوء تفاهم در رابطه، مخفی کاری است. زمانی که یکی از زوجین در حال پنهان کاری باشد، به مرور زمان ابهاماتی در رابطه به وجود می‌آید. و همین امر باعث عدم شفاف سازی در رفتار و کردار می‌شود. و در نهایت سوء تفاهمات زیادی به وجود می‌آید.

روش های رفع سوء تفاهم در رابطه

برای جلوگیری و رفع سوء تفاهم در رابطه، باید روش هایی را انجام دهید که از میزان این سوء تفاهمات جلوگیری شود. در این بخش مقاله راجع به روش های سوءتفاهم در رابطه توضیح داده ایم.

???? گوش شنوا باشید

اولین راهی که باید در جهت رفع سوء تفاهم در رابطه انجام دهید، داشتن گوش شنوا است. اکثر ما به جای اینکه به حرف های دیگران گوش دهیم، تلاش می‌کنیم تا سریعا از خود دفاع کنیم. در این شرایط گوش نمی‌دهیم که حرف دیگران را متوجه شویم، گوش می‌دهیم که فورا پاسخ دهیم. اما اگر قصد رفع سوء تفاهم در رابطه دارید؛ باید به افکار و احساسات شریک عاطفی خود گوش دهید. 

???? شریک احساسی را درک کنید | سوءتفاهم در رابطه

دومین اقدام برای رفع سوء تفاهم در رابطه، درک شریک احساسی است. در خیلی از مواقع افراد حرف های شما را درک نمی‌کنند. و همین عدم درک باعث ایجاد سوءتفاهم در رابطه می‌شود. بنابراین باید شریک احساسی خود را در هر شرایطی درک کنید و برای رفتارهای او جویای پاسخ باشید تا کمتر با سوء تفاهم روبرو شوید. 

???? توضیحات شریک احساسی را باور کنید

خیلی از مواقع افراد توضیحات و صحبت شریک احساسی خود را باور نمی‌کنند و همین امر باعث بروز سوء تفاهم در رابطه می‌شود. اما اگر شما صحبت های شریک عاطفی خود را باور نکنید، به مرور زمان به او نمی‌توانید اعتماد کنید. 

???? از فرضیه سازی دوری کنید

یکی از اتفاقاتی که در رابطه به وجود می‌آید، فرضیه سازی است. سوء تفاهم در رابطه باعث ایجاد فرضیه سازی می‌شود. این فرضیات بر اساس تجربیات گذشته ایجاد می‌شود و باعث نشخوار فکری می‌شود. به جای نشخوار فکری حتما باید با شریک عاطفی صحبت کنید. 

???? نیازهای خود را بیان کنید | سوء تفاهم در رابطه

مهم ترین کاری که باید در رفع سوء تفاهم در رابطه انجام دهید، بیان نیازها است. هر زمان که دچار سوءتفاهم می‌شوید؛ باید به بیان نیازها بپردازید. در این شرایط حتما خواسته های خود را بیان کنید تا مبادا عدم رفع نیازها و خواسته ها باعث افزایش سوء تفاهمات می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه باورهای غلط در زندگی مشترک کلیک کنید. 

⚪ از حمله اجتناب کنید

یکی از کارهایی که برای رفع سوء تفاهم در رابطه باید انجام دهید، اجتناب از حمله است. حمله کردن نه تنها باعث تنش می‌شود، بلکه باعث افزایش سوء تفاهمات می‌شود. اگر قصد جلوگیری از سوءتفاهم در رابطه را دارید؛ حتما باید از حمله و تنش جلوگیری کنید. 

???? به یکدیگر فضا دهید | سوءتفاهم در رابطه

اگر دچار سوء تفاهم در رابطه شده اید، حتما باید برای رفع آن به یکدیگر فضا دهید. در این شرایط باید به یکدیگر فرصت تنهایی دهید و به تنهایی فکر کنید. اندکی به تنهایی فکر کنید و قبل از قضاوت افکار خود را ارزیابی کنید. 

???? برای سازش باهم، فرصت فراهم کنید

یکی از راه های رفع سوء تفاهم در رابطه، فراهم سازی فرصت است. همه افراد راهکارهایی را برای ادامه با یکدیگر در نظر می‌گیرند. برای ارتباط صمیمی تر بهتر است که با یکدیگر سازش کنید و نیازهای خود را بیان کنید. زمانی که برای بهبود رابطه به یکدیگر فرصت دهید، سازگاری بیشتری باهم پیدا خواهید کرد. 

کلام آخر

برای رفع سوء تفاهم در رابطه راهکارهایی وجود دارد. که در این مقاله توضیح داده ایم. اگر قصد رفع مشکلات در رابطه را دارید، باید حتما در جهت کاهش سوء تفاهم ها اقدام کنید. در صورتی که دچار برداشت اشتباه شده باشید، رابطه از مدیریت خارج می‌شود. جهت حفظ و نجات رابطه باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سوء تفاهم در رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دلایل سوء تفاهم در رابطه چیست؟

مخفی کاری، حس بد نسبت به دیگران، نشنیدن حرف های شریک احساسی و سوگیری های شناختی از دلایل سوء تفاهم در رابطه است.

منبع: سوء تفاهم در رابطه | 8 روش رفع سوء تفاهم در رابطه





:: برچسب‌ها: سوء تفاهم در رابطه | 8 روش رفع سوء تفاهم در رابطه ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: