دلایل خیانت مردان
نوشته شده توسط : ذهن نو

بسیاری از خانم‌ها در جلسات مشاوره خانواده همواره این سوال را مطرح می‌کنند که دلایل خیانت مردان چیست و چگونه می‌توان مانع از این مشکلات شد؟ در واقع علل بسیاری از خیانت‌های مردان رفتارهای اشتباه همسرشان است که این موضوع در کنار ویژگی‌های ذاتی مردان مانند تنوع طلبی به این مسئله دامن می‌زند. اما توجه داشته باشید که با مدیریت صحیح زندگی و با رعایت نکاتی، می‌توانید مانع از خیانت همسرتان شوید. با این حال از آن جایی که خیانت یکی از آسیب‌های جدی در روابط عاطفی است که پیامدهای آن برای طولانی مدت در یک رابطه باقی مانده و فراموش کردن آن از جانب طرف مقابل شاید هرگز اتفاق نیفتد؛ در ادامه به بیان دلایل خیانت مردان خواهیم پرداخت تا بتوان برای پیشگیری از این مسئله اقدام کرد.

 

بیشتر بخوانید : درمان خیانت | بهترین راه های درمان زخم خیانت زناشویی

 

 

منبع : دلایل خیانت مردان

 

 

 

خیانت به همسر را تعریف کنید

خیانت به این معناست که شما هرآنچه جزء حقوق اصلی همسرتان است و می‌باید در انحصار او باشد را با دیگران تجربه کنید. مهم‌ترین ویژگی خیانت این است که شما می‌دانید همسرتان از این مسئله ناراحت خواهد شد و ضمنا از این موضوع ناآگاه است. برخلاف باور عموم مردم، خیانت صرفا به رابطه جنسی محدود نیست. یک دیدار پنهانی و یا تماس تلفنی نیز، اگر خارج از چهارچوب‌های فرهنگی شما باشد خیانت محسوب می‌شود.

توجه به مسائل فرهنگی در خیانت

هر فرهنگی برخی از رفتارها در مقابل جنس مخالف را نامناسب و برخی دیگر را معمول می‌داند. به همین خاطر با توجه به تنوع فرهنگی موجود، تعریف خیانت ممکن است متفاوت باشد. در این زمینه شما می‌بایست به فرهنگ محل زندگی خود و اعتقادات همسرتان توجه داشته باشید.

برای شناخت بیشتر در زمینه خیانت همسر کلیک کنید.

تماس با مشاور

 

دلایل خیانت در مردان

1. سرزنش شدن از جانب همسر از دلایل خیانت در مردان

مردان ذاتا دوست دارند از طرف همسرشان، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته تا نیاز به تکیه گاه بودنشان ارضا شود. درصورتی که زن‌ها، این نیاز را در همسرشان نادیده بگیرند، عواقب ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت. هنگامی که مردی احساس می‌کند همسرش نسبت به او قدرتمندتر است و یا به او اجازه اثبات خودش را نمی‌دهد، احتمالا به دنبال راهی دیگر برای اثبات توانایی‌هایش می‌گردد. اگر همسرتان در تلاش‌هایش با خانمی آشنا شود که امکان ارضای نیاز قدرت را برایش فراهم کند، او به شما خیانت خواهد کرد.

2. بی توجهی خانم‌ها به ظاهر خودشان

برای بسیاری از خانم‌ها، ازدواج و گذشت چندسال به این معناست که دیگر همه چیز عادی شده! آن‌ها دقتی به آراستگی خودشان نمی‌کنند و این یکی از مسائلی است که باعث ناراحتی آقایان می‌شود. البته در این بحث باید میان سادگی و نامرتب بودن تفاوت قائل شد. آنچه باعث ناراحتی و دلزدگی آقایان می‌شود، بیشتر نامرتب بودن است. از طرفی آراستگی ظاهری شما این پیغام را به شوهرتان می‌رساند که حضورش برای شما باارزش است.

3. بی توجهی به نیازهای همسر از دلایل خیانت در مردان

همسر ما به عنوان یک انسان، احتیاج به محبت و هم صحبتی دارد. حتی شاید لازم باشد گاهی او را دلداری دهید و نسبت به آینده امیدوار نگهش دارید. بی توجهی به این نیازها در همسرتان، باعث می‌شود که او به دنبال تجربه این احساسات با فردی دیگر باشد.

برای آشنایی بیشتر در زمینه نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

4. عدم حضور خانم‌ها در خانه

در شرایطی که خانم‌ها، برای کار یا دورهمی‌های دوستانه و سفر، اکثرا همسر خود را در خانه تنها می‌گذارند، ممکن است آقایان تصمیم بگیرند که به همسرشان خیانت کنند. نبود شما در خانه در واقع یعنی مسائل دیگر برایتان ارزش بالاتری نسبت به همسر و وقت گذراندن با او داشته است.

5. تلافی کردن از دلایل خیانت در مردان

در شرایطی که یک خانم در حضور شوهرش، به مردان دیگری توجه نشان می‌دهد، میل به تلافی کردن این رفتار در همسر بیدار می‌شود. بسیاری از روابط خارج از چهارچوب خانواده به این خاطر ایجاد می‌شوند که فرد می‌خواهد در برابر رفتاری که با او شده، مقابله به مثل کند.

6. تنوع طلبی

تنوع طلبی یکی از اصلی‌ترین دلایل خیانت آقایان است که متاسفانه با گسترش فضای مجازی و تسهیل شرایط برقراری ارتباط با جنس مخالف، بیش از پیش زمینه برای بها دادن به این تنوع طلبی‌ها، فراهم شده است.

7. گذشته پر از رابطه

براساس تحقیقات صورت گرفته، مردان و زنانی که تا قبل از ازدواج روابط متعددی داشته‌اند، نگاه سهل گیرانه‌ای نسبت به ازدواج و تعهد داشته و در صورت فراهم شدن شرایط، به سمت خیانت به همسرشان قدم برمی‌دارند.

8. نیازهای جنسی از دلایل خیانت در مردان

در ارتباط با بحث نیازهای جنسی، علاوه بر کمیت رابطه، کیفیت نیز اهمیت بالایی دارد. تا جایی که می‌توان گفت شکایت اصلی زوج‌ها از یکدیگر بر سر کیفیت رابطه جنسی است. به ویژه در کشور ما با توجه به دیدگاه تربیتی که ابراز لذت جنسی برای زنان را ناپسند دانسته و از زنان می‌خواهد در این موارد، چندان برونگرا نباشند، نارضایتی‌های بسیاری در رابطه زناشویی پیش خواهد آمد.

 

بیشتر بخوانید : خیانت شوهر در دوران بارداری | چرا مردان در بارداری بی توجه می شوند؟

 

9. بدرفتاری خانم‌ها

خشونت علیه مردان، یکی از دلایل خیانت در مردان است. رفتارهای ناپسندی مثل کتک زدن همسر، فحاشی و بی احترامی به خانواده باعث دلزدگی مردان از رابطه می‌شود.

10. گذشت بیش از حد از دلایل خیانت در مردان

در شرایطی که یک خانم با تمام نقاط مثبت و منفی همسرش می‌سازد و حتی در صورت مشاهده نشانه‌های خیانت، بازهم ارتباطش را ادامه می‌دهد، نوعی از غرور و خودخواهی در مرد ایجاد خواهد شد. آن‌ها احساس می‌کنند که همسرشان هرگز ترکشان نخواهد کرد و همیشه در کنارشان خواهد بود. به همین خاطر آن‌ها آزادند هر رفتاری را نشان دهند.

چطور مانع خیانت همسرمان شویم؟

1. همسرتان را در اولویت اول زندگی قرار دهید

با شوهرتان به شیوه‌ای برخورد کنید که گویی، باارزش‌ترین دارایی زندگی شماست. حتی بهتر است گاهی اوقات کارتان را به خاطر او کنسل کنید، فرزندانتان را برای یک بعدازظهر به اقوام سپرده و با همسرتان خلوت کنید. شما می‌بایست به او نشان دهید که هیچ چیز مانع توجه شما به او نیست.

2. پیشرفت کنید

اگر همسرتان خانمی را تحسین می‌کند و یا ویژگی‌هایی را برای یک زن ایده آل درنظر می‌گیرد، بهتر است به جای اینکه از صحبت‌های او عصبانی شوید، به دقت به سخنانش گوش داده و برای تبدیل شدن به زن ایده آل او تلاش کنید.

3. از خیانت صحبت نکنید

هنگامی که شما دائما با همسرتان راجع به خیانت صحبت می‌کنید و او را به خیانت کردن متهم می‌کنید علاوه بر ناراحت کردن همسرتان باعث شکسته شدن قبح این مسئله می‌شوید. در این شرایط همسر شما از روی عصبانیت و لجبازی به سمت این کار تحریک می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی | علل و آسیب های رابطه فرا زناشویی

 

در صورتی که متوجه خیانت همسرتان شدید، این نکات را در نظر داشته باشید

1. احساساتتان را انکار نکنید

اولین شرط رسیدن به آرامش این است که به خودمان بابت احساسی که تجربه می‌کنیم حق بدهیم. شما احساس درماندگی، خشم، غم یا حتی مجموع این‌ها را تجربه خواهید کرد. سعی نکنید خودتان را کنترل کرده و این احساسات را سرکوب کنید بلکه به خودتان حق بدهید که درگیر این احساس باشید.

2. به دنبال جدایی یا بهبود زندگی هستید؟

هنگامی که قدری آرام‌تر شدید، با خودتان به این مسئله بیندیشید که میان جدایی یا سر و سامان دادن زندگیتان کدام یک را انتخاب می‌کنید. اگر تصمیم گرفته‌اید به زندگی برگردید، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره خیانت تلفنی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول درباره دلایل خیانت در مردان

چه ایراداتی در یک زن، باعث خیانت مردان می‌شود؟

اگر شما به عنوان یک زن، نسبت به احساسات و نیازهای همسرتان بی توجه باشید و یا به ظاهر خودتان اهمیت ندهید، زمینه برای خیانت مهیا می‌شود. بدرفتاری، مشغله بیش از حد یا صحبت کردن مداوم از خیانت نیز، همسرتان را نسبت به این کار تحریک می‌کند.

چطور می‌توانم از خیانت همسرم جلوگیری کنم؟

از بین بردن دلایل خیانت، راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت همسر هستند. سعی کنید همیشه ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید و به همسرتان نشان دهید که برای شما بسیار باارزش است.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : دلایل خیانت مردان





:: برچسب‌ها: دلایل خیانت مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: