قرص دراگون
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص دراگون یکی از انواع داروهایی است که به جهت ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود اما خود آن نیز اعتیاد آور است و در صورت مصرف خودسرانه و نادرست باعث ایجاد وابستگی در فرد می‌شود. ماده‌ی اصلی تشکلیل دهنده این قرص میراگلین است که اثرات شادی بخش و ضد اضطراب همچون تریاک دارد اما در آزمایش اعتیاد مواد افیون کننده مثل تریاک مثبت در نمی‌آید. اطلاع از ماهیت قرص دراگون و ترک اعتیاد با آن به شما کمک می‌کند تا برای استفاده از آن با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید. در ادامه مطلب به بررسی کامل قرص دراگون می‌پردازیم. 

 

 

منبع : قرص دراگون

 

 

قرص دراگون چیست؟

قرص دراگون از جمله موادی است که به عنوان جایگزینی برای مواد مخدر و بیشتر برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص در درمان زودانزالی در مردان نیز ممکن است تجویز شود و خاصیت ضد اضطرابی دارد. این قرص ساختاری شبیه به تریاک دارد و به همین دلیل می‌تواند باعث وابستگی جسمی و روانی شود. 

 

شکل دارویی قرص دراگون

دراگون در ایران به شکل قرص‌های 2.1 تا 2.2 گرمی موجود است و اکثرا در عطاری‌ها به فروش می‌رسد. رنگ دراگون اصل، قهوه ای متمایل به نارنجی است اما در کشور ما نمی‌توان بر اساس رنگ میزان قدرت آن را مشخص کرد. در خارج از ایران بیشتر به شکل پودر یا کپسول می‌توان آن را یافت. هم دراگون معمولی و هم دراگون VIP هر دو میراگنین دارند اما هرچقدر میزان میراگنین موجود در آن بالاتر باشد، خطر تشنج کردن و رفتن به کما بیشتر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد 

 

میزان خطر مصرف دراگون چقدر است؟

قرص‌های دراگون اگر به همراه ترامادول مصرف شوند خطر اوردوز و مرگ را تا حد زیادی تشدید می‌کنند. داروهای گیاهی که حاوی کراتوم مثل میراگنین هستند اگر همراه با ترامادول مصرف شوند باعث اوردوز کردن فرد خواهند شد.
اگر تنها یکبار دراگون مصرف کرده باشید و پس از آن دچار تشنج شده باشید، خطر تشنج در دفعه دوم استفاده حتی اگر نصف قرص را مصرف کنید نیز بالاتر می‌رود. تشنج کردن در اثر مصرف دراگون تا حدود زیادی به وضعیت سلامت کبد و کلیه شخص بستگی دارد.

 

پیامدها و عوارض مصرف قرص دراگون

دراگون از جمله داروهایی است که علاوه بر ایجاد وابستگی روانی، باعث وابستگی جسمانی هم می‌شود. مصرف این دارو باعث بروز مشکلات خواب همچون کم‌خوابی یا بی‌خوابی می‌شود. اگر تصمیم به ترک مصرف این قرص گرفته‌اید، باید بدانید که لرزش بدن، بدن درد، بهم ریختن تعادل خلقی و تغییرات دمای بدن از جمله نشانه‌های آن هستند.

 

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور | آشنایی با انواع ماده های اعتیاد آور

 

تداخلات دارویی

مصرف قرص دراگون با برخی از مواد و داروها تداخل دارد و ممکن است عواقب جبران ناپذیری همچون اوردوز، تشنج و مرگ را به همراه داشته باشد. از تداخلات دارویی قرص دراگون می‌توان به شبه مخدرها، الکل و قرص ترامادول اشاره کرد. در صورتی که قصد ترک این دارو را دارید، مقاله ترک اعتیاد را مطالعه فرمایید.  

 

ترک اعتیاد به دراگون

در صورتی که دراگون خودسرانه و بدون نظر پزشک مصرف شود، موجب اعتیاد خواهد شد. از طرفی برای ترک آن لازم است تا از خدمات مشاوره‌ استفاده کنید و ترک روانی نیز صورت گیرد. در غیر این صورت احتمال بازگشت به مصرف همواره وجود دارد. مشاوره ترک اعتیاد به شما کمک می‌کند تا بهترین روش را برای درمان خود انتخاب کنید. همچنین در صورت نیاز از داروهایی استفاده می‌کند که کمترین میزان وابستگی و خطر را برای شما داشته باشند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

قرص دراگون چه پیامدهایی دارد؟

علاوه بر وابستگی جسمی و روانی به این دارو، پیامدهایی همچون مشکلات خواب، درد و لرزش بدن و تغییرات خلقی نیز از دیگر عوارض مصرف آن هستند.

آیا ترک قرص دراگون امکان پذیر است؟

بله با کمک گرفتن از یک فرد متخصص و روانشناس می‌توان هم وابستگی جسمی و هم روانی را به خوبی درمان کرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

منبع : قرص دراگون





:: برچسب‌ها: قرص دراگون ,
:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: