شستشوی واژن
نوشته شده توسط : ذهن نو

شستشوی واژن از جمله مسائل مهم در بهداشت فردی و زناشویی است. واژن یکی از اعضای حساس بدن زنان است که سلامت و بهداشت آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد و نیاز به انجام مراقبت‌ روزانه دارد. هرچند که واژن هر فرد توانایی مراقبت و پاکسازی از خودش را دارد اما همچنان برخی زنان از بوی بد و ترشحات واژن شکایت دارند. این مسئله به دلایل مختلفی روی می‌دهد که با شستن واژن و حتی شستشوی قسمت بیرونی دستگاه تناسلی می‌توان از بروز عفونت، سوزش و مسائل این چنینی جلوگیری کرد. برای آشنایی بیشتر با مسائل جنسی مشاوره جنسی دریافت نمایید. 

 

منبع : شستشوی واژن

 

 

شستشوی واژن

اکثر خانم‌ها از بوی بد واژن خود شکایت دارد و از این مسئله خجالت می‌کشند و به دنبال راهکار‌های مختلفی برای تمیز کزدن و خوشبو کردن خود هستند. در این میان تعدادی از خانم‌ها با انجام برخی روش‌های غلط برای شستن واژن نه تنها کمکی به خود نمی‌کنند بلکه بیشتر به خودشان آسیب می‌زند.

به طور طبیعی واژن توانایی تمیز کردن خودش را دارد زیرا که مقدار PH آن بسیار پایین است و این مسئله باعث عدم رشد تعداد زیادی از باکتری و میکروب‌های مختلف می‌شود. بسیاری از ترشحات واژن طبیعی هستند و در برخی موارد این ترشحات همراه با بوی ملایمی می‌باشند که در دوره‌های مختلف، این بو گاهی شدید و یا ضعیف می‌شود. تغییر در این چرخه و تغییر مقدار PH واژن به واسطه شستشوی نادرست می‌تواند منجر به رشد باکتری‌ها و میکروب‌های بیشتری بشود.

روش‌های شستشوی واژن

استفاده از ژل‌های بهداشتی

امروزه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در سلامت و بهداشت، مواد و ژل‌های مختلفی برای شستشوی واژن وجود دارد که می‌تواند برای کاهش عفونت و بیماری‌های تناسلی مختلف استفاده شود. باید توجه داشت که استفاده بیش از حد از ژل‌های بهداشتی به تنهایی خودش می‌تواند آسیب‎‌رسان باشد. توصیه می‌شود بیشتر از یک بار در هفته از این ژل‌ها برای شستشوی‌واژن استفاده نشود زیرا همانطور که گفته شد مصرف بیش از اندازه و روش‌های غلط می‌تواند سطح PH واژن را تغییر دهد. بهتر است برای استفاده از ژل و یا کرم‌‌‌های بهداشتی شستشوی واژن با یک متخصص مشورت نمایید.

استفاده از گلاب

گلاب از جمله مواردی است که از قدیم تا به امروز استفاده می‌شود و از آنجایی که هم خوشبو است و هم توانایی آرام بخشی دارد بسیاری از بانوان از گلاب استفاده می‌کنند. شستشوی واژن با گلاب به صورت روزانه می‌تواند برای از بین بردن برخی عفونت‌ها و کاهش خارش واژن مفید باشد.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین می‌تواند به واسطه خاصیت خنثی کنندگی PH واژن، کاهش دهنده رطوبت، رفع سوزش و خارش واژن باشد. همچنین از دیگر خواص جوش شیرین می‌توان به کمک برای رفع بوی بد واژن و حتی تیرگی اطراف آن نام برد.

نحوه شستشوی واژن

برای شستشوی‌واژن خود بهتر است از یک صابون معمولی و لیف استفاده کنید. دقت کنید که شستشوی داخل واژن عمل نادرستی است و نباید داخل واژن را با صابون و یا سایر مواد دیگر شستشو دهید، تنها شستن نواحی اطراف واژن با یک صابون و آب برای تمیز کردن واژن کافی است.

1. شستشوی کلیتوریس 

در ابتدا می‌توانید چین‌های اطراف کلیتوریس و لبه‌های آن را به آرامی و با یک لیف نرم شستشو دهید. مراقب باشید که این عمل به آرامی صورت گیرد. 

2. شستشوی دهانه واژن و فرج

در قدم بعدی می‌توانید لیف را شسته و مجددا به همراه صابون بخش فرج و دهانه واژن را شستشو دهید و به خوبی تمیز کنید. 

3. شستشوی پرینئوم 

بسیاری از خانم‌ها از شستشوی این ناحیه از بدنشان غافل هستند. پرینئوم ناحیه‌ای بین مقعد و واژن است که باید به خوبی سایر قسمت‌ها شسته شود.

4. شستشوی ناحیه مجاور مقعد

در انتها می‌توانید ناحیه مجاور مقعد را مورد شستشو قرار دهید. به یاد داشته باشید که بعد از شستشوی این ناحیه حتما لیف خود را تمیز کنید زیرا که این ناحیه از بدن محل تجمع میکروب‌های زیادی است و نباید تحت هیچ شرایطی این میکروب‌ها به واژن سرایت کند. در صورت سرایت میکروب‌ها، معمولا واژن دچار عفونت‌های ادراری خواهد شد.

شستشوی واژن بعد از رابطه جنسی

یکی از اشتباهاتی که خانم‌ها در موارد متعددی انجام می‌دهند شستن واژن با مواد شوینده بعد از برقراری رابطه جنسی است. بعد از رابطه جنسی بهتر است به توالت بروید و حتی استحمام انجام دهید. اما شستن واژن با مواد شوینده عملی اشتباه است زیرا در چنین شرایطی واژن در حساس‌ترین وضعیت خود قرار دارد و شستشو با مواد شوینده منجر به خشکی واژن و ایجاد خارش و سوزش می‌شود.

اشتباهات رایج برای شستشوی واژن

_شستشوی مکرر با ژل‌های بهداشتی

_استفاده از حوله و لیف ضخیم که باعث آسیب‌رساندن به پوست می‌شود.

_استفاده زیاد از مواد معطر و اسپری‌های خوشبو کننده جهت رفع بوی واژن

_استفاده از شامپوی بدن برای شستشوی داخل‌واژن

_استفاده از دستمال مرطوب

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

بهترین روش برای شستشوی واژن چیست؟

اگر به اندازه کافی حمام می‌روید و بهداشت شخصی خود را رعایت می‌کنید نیازی به شستن واژن به صورت جداگانه ندارید. به زبان ساده بهترین روش شستن واژن همان استحمام کردن است، زیرا شستن طبیعی واژن در حمام با آب و صابون معمولی، کمترین میزان تغییر و بهم ریختگی را در مقدار PH واژن به وجود می‌آورد. شستن نادرست واژن با مواد مختلف می‌تواند نتایج نامطلوبی به همراه نداشته باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

منبع : شستشوی واژن

 





:: برچسب‌ها: شستشوی واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: