ویژگی های رفتاری در ازدواج چقدر در تصمیم‌گیری اهمیت دارد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

ویژگی های رفتاری در ازدواج یکی از مهم ترین پارامترهایی است که متاسفانه خیلی از خانواده به آن توجه نمی کنند و یا ابزار مناسبی برای سنجش آن ندارند. اهمیت موضوع به قدری است که شاید بتوان گفت موفقیت یا شکست شما در ازدواج را می‌توان بر همین اساس پیش‌بینی کرد. به‌طورکلی “رفتار” تمامی چیزی است که از باورها و شخصیت خود به دیگران نشان می‌دهیم و دیدگاه‌های دیگران درباره ما و همین‌طور تمایل آن‌ها به برقراری ارتباط با ما از طریق همین رفتارها مشخص می‌شود. درنتیجه بهتر است پیش از ازدواج آگاهی خود را از اهمیت و تأثیر ویژگی‌های رفتاری مطلوب و نامطلوب در ازدواج افزویژگی های رفتاری در ازدواج یکی از مهم ترین پارامترهایی است که متاسفانه خیلی از خانواده به آن توجه نمی کنند و یا ابزار سنجش مناسبی برایایش دهید.

 

 

منبع : ویژگی های رفتاری در ازدواج

 

 

 

 علاوه بر این سعی کنید این ویژگی‌ها را در طرف مقابل نیز به‌دقت شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها تصمیم خود را راجع به ازدواج با یک فرد مشخص کنید. استفاده از مشاوره‌های پیش از ازدواج نیز می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک کند.

اهمیت ویژگی های رفتاری در ازدواج

احتمالاً شما نیز بارها این جمله را شنیده‌اید که رفتار هرکسی بیانگر شخصیت و طرز فکر اوست. به عبارتی می‌توان گفت در شرایطی که نمی‌توانیم به‌وضوح از درون دیگران باخبر شویم، توجه به رفتارهای آن‌ها می‌تواند ما را نسبت به نیات قلبی آن‌ها آگاه کند. درنتیجه برای ازدواج نیز از این روش می‌توان استفاده کرد. پس برای ازدواج بهتر است با دقت به رفتارهای طرف مقابل به این سؤال پاسخ دهید که این فرد تا چه حد برای ازدواج با شما مناسب است.

علاوه بر مساله ازدواج، ویژگی‌های رفتاری ازجمله موضوعاتی است که در کیفیت رابطه بین فردی‌تان اثر خواهند گذاشت. برای مثال هنگامی‌که با دوست‌تان با محبت برخورد کنید کیفیت ارتباط شما به‌مراتب نسبت به زمانی که برخورد نامناسبی با وی داشته باشید متفاوت خواهد بود. رفتار خود شما هم در واکنش دیگران تاثیر دارد، پس بهتر است به همان میزان که به رفتار طرف مقابل توجه دارید سعی کنید تا ویژگی‌های رفتاری مثبتی را در خودتان هم ایجاد نمایید. برای رسیدن به این هدف شما می‌توانید از مشاورین خانواده یا زوج درمانگران کمک بگیرید و اطلاعات خود را راجع به رفتارهایی که می‌توانند کیفیت ازدواج شما را افزایش دهند بالاتر ببرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ویژگی های رفتاری در ازدواج

با توجه به اهمیتی که ویژگی‌های رفتاری در ازدواج شما خواهند داشت و به‌نوعی می‌توان گفت موفقیت یا شکست رابطه شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند در این بخش به بررسی رفتارهایی خواهیم پرداخت که بیشترین تأثیر را در کیفیت ارتباط عاطفی شما می‌گذارند.

توجه و محبت

اصلی‌ترین رفتاری که در یک رابطه عاطفی باید به آن توجه داشت محبت است. برخورد شما با طرف مقابل می‌بایست به‌گونه‌ای باشد که او احساس کند در هر شرایطی برایتان دوست‌داشتنی است و می‌تواند روی کمک و محبت شما حساب کند. برخلاف تصور بسیاری از افراد محبت زوجین نسبت به یکدیگر علاوه بر رفتار می‌بایست در کلام نیز وجود داشته باشد. متأسفانه بسیاری از خانم‌ها و آقایان پس از گذشت مدتی از زندگی مشترک نسبت به این موضوع بی‌توجه می‌شوند و به‌نوعی عادت کردن به یکدیگر جای محبت را می‌گیرد. بااین‌حال روانشناسان خانواده معتقدند بسیاری از مشکلات زندگی مشترک ازجمله خیانت یا طلاق به این خاطر اتفاق می‌افتد که زوجین احساس می‌کنند علاقه‌ای به یکدیگر ندارند. درنتیجه اگر می‌خواهید ازدواج موفقی داشته باشید بهتر است علاقه خود را در زبان و عمل به همسرتان نشان دهید.

 

 

احترام به طرف مقابل و خانواده

یکی از ویژگی‌های رفتاری که به‌ویژه در کشور ما تأثیر بسیاری در موفقیت یک ازدواج دارد رعایت حرمت‌ها و احترام گذاشتن به همسر در کنار احترام به خانواده وی است. رفتارهایی مانند دعوا، کنایه زدن، توهین و تحقیر یا بی‌توجهی به عزیزان طرف مقابل ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند مشکلات جدی را در رابطه شما ایجاد کنند.

صحبت کردن

در کنار توجه به رفتارهای طرف مقابل، صحبت کردن با وی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید و برای موفقیت در یک رابطه حتماً این رفتار را در زندگی خود به یک اصل تبدیل کنید. هنگامی‌که از یک موضوع دلخوری یا ناراحتی برایتان ایجاد شده و یا در شرایطی که احساس می‌کنید همسرتان از چیزی رنجیده بهتر است شرایط را برای صحبت کردن فراهم کنید. همچنین سعی کنید تصمیمات مهم زندگیتان را نیز از طریق صحبت کردن با یکدیگر و به‌صورت مشترک بگیرید.

بااین‌حال توجه داشته باشید که صحبت کردن اصول و قوانین مشخصی دارد و برای داشتن یک گفت‌وگوی مؤثر شما می‌بایست بر اساس این قواعد رفتار کنید. اگر احساس می‌کنید در صحبت کردن با همسرتان دچار مشکل هستید و از گفت‌وگو چندان‌که باید نتیجه نمی‌گیرید بهتر است در این زمینه از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین با بررسی نوع رفتار و شرایط ارتباط شما می‌توانند راهکارهایی را برای بهبود این وضعیت به شما آموزش دهند.

صداقت داشته باشید

هنگامی‌که از اهمیت ویژگی‌های رفتاری در ازدواج صحبت می‌کنیم و به دنبال راهکاری برای بهبود کیفیت رابطه عاطفی خود هستیم، صداقت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت. خیانت، دروغ یا پنهان‌کاری ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند مشکلات بسیاری را در رابطه شما و اعتماد طرف مقابل ایجاد کند.

 

 

مسئولیت‌پذیری

هنگامی‌که برای ازدواج و شروع یک رابطه جدی اعلام آمادگی می‌کنید مسئولیت‌پذیری یکی از مهم‌ترین رفتارهایی است که می‌بایست در شما و طرف مقابلتان وجود داشته باشد. توانایی مدیریت یک زندگی جدید و مستقل و کنار آمدن با چالش‌ها و سختی‌های آن بیش از هر چیز نیاز به این دارد که شما و طرف مقابل نسبت به زندگی مشترکتان احساس مسئولیت داشته باشید. درنتیجه سعی کنید در انتخاب همسر مناسب به این ویژگی دقت داشته باشید.

ویژگی های رفتاری در ازدواج | اهمیت مشاوره خانواده

کمک گرفتن از مشاورین خانواده پیش از ازدواج یا هرزمانی پس از شروع زندگی مشترک می‌تواند به شما در داشتن رابطه عاطفی صمیمی‌تر و باکیفیت‌تر کمک کند. در برخی شرایط ما متوجه رفتارهای نامناسبی که باعث آسیب دیدن رابطه می‌شوند نیستیم و یا نمی‌دانیم چه رفتاری را می‌توانیم جایگزین آن کنیم. روانشناسان در این شرایط می‌توانند با استفاده از دانش و تجربیات خود تا حد زیادی به شما برای استفاده از رفتارهای مناسب‌تر کمک کنند. علاوه بر این مشورت کردن با دوستان و اطرافیان گاهی اوقات به دلیل علاقه آن‌ها به شما با جانب‌داری اتفاق می‌افتد و این موضوع می‌تواند زندگیتان را دچار مشکلات بیشتری نماید. به همین خاطر بهتر است در شرایطی که احساس می‌کنید رفتار شما یا همسرتان باعث بروز ناراحتی‌هایی در رابطه عاطفی‌تان شده از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

ویژگی‌های رفتاری چه اهمیتی در کیفیت رابطه دارند؟

احساسات و واکنش‌هایی که رفتار شما در دیگران ایجاد می‌کند می‌تواند کیفیت یک رابطه را بهبود ببخشد یا ارتباط شما را در شرایط نامطلوبی قرار دهد. به همین خاطر بهتر است که پیش از جدی شدن یک رابطه راجع به رفتارهای خود و طرف مقابل و همین‌طور تناسب آن‌ها باهم آگاهی کسب کنید.

مهم‌ترین رفتارهای طرف مقابل که برای ازدواج باید به آن‌ها توجه داشته باشیم کدام است؟

تمامی رفتارهای طرف مقابل و همین‌طور خود شما برای داشتن یک رابطه مثبت اهمیت دارند. بااین‌حال برخی ویژگی‌ها نظیر مسئولیت‌پذیری، صداقت و محبت تأثیر زیربنایی‌تری در ارتباط شما خواهند داشت.

 




:: برچسب‌ها: ویژگی های رفتاری در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: